fbpx

Nieuwe details van The Elder Scrolls VI gelekt

The Elder Scrolls VI

Toen Bethesda het nieuwe deel in The Elder Scroll reeks onthulde, was het niet meer dan een korte, weinigzeggende teaservideo. Tot nu, want op Reddit is een hele waslijst aan details opgedoken over het nieuwste deel.

Op het forum werd vorige week een post geplaatst die een update geeft van de ontwikkeling. En hoewel alle informatie komt van een anonieme bron – met gebruikersnaam ToddIsMyMom – beweert de poster wel dat-ie nauw samenwerkt met Bethesda Game Studios. Gezien de graad van details en de manier waarop-ie alles neerpent, zou het ons verbazen als dat niet zo was.


Houd er natuurlijk rekening mee dat al deze ideeën nog niet geïmplementeerd zijn in de game zelf en dat er dus nog een hoop kan veranderen. Hieronder al heel wat informatie:

De game vindt plaats in High Rock (de provincie van de Bretons) en Hammerfell. De landmassa in de teaser is echter Yokuda, een regio in Hammerfell (provincie van de Redguards). Het verhaal heeft vooral te maken met politiek intriges en de evolutie van magie, waarbij de Direnni Tower of Adamantine Tower een belangrijke rol speelt. De boosaardige Thalmor, die we kennen van Skyrim, zijn nog steeds van de partij en maken gebruik van de politieke spanningen tussen High Rock en Hammerfell om hun eigen agenda door te te drukken. Ook de titel van de game zou daarnaar genoemd worden, The Elder Scrolls VI: Redfall.

Magische spreuken krijgen een gigantische update. De verschillende ‘scholen’ of categorieën worden in deel zes dan ook krachtiger. Alteration is bijvoorbeeld niet alleen pantser- en verlammingsmagie meer, maar laat je toe om de realiteit te buigen. Zo kan je rotspieken uit de grond laten schieten, sloten openen, vijanden vertragen en meer. Ook Illusion is uitgebreider, met niet alleen spreuken voor onzichtbaarheid, angst, woede en kalmte, maar ook kan je via deze categorie mensen overtuigen om jou te vertrouwen of zelfs mensen te hypnotiseren waardoor ze denken dat ze je al jaren kennen. Last but not least, is Restoration ook aangepast. Niet alleen helende spreuken meer, want zonlicht speelt nu een belangrijke rol, waarmee je vijanden kan verblinden, verbranden en desoriënteren.

Er zijn zelfs kleine plannen voor procedurale generatie, een beetje wat No Man’s Sky deed met z’n planeten. Op die manier zijn er te allen tijde wel opdrachten, al wordt het systeen enkel gebruikt voor kleinere activiteiten. Zo heeft elk NPC een eigen leven, met inkomen en kan-ie zelf beslissen waar en waaraan hij dat inkomen uitgeeft. Af en toe komen ze dan in de problemen, door een dief die inbreekt, of omdat hun kind gekidnapt is. En met zo’n activiteiten moet de speler dan een handje toesteken. Voor belangrijkere quests zullen de acties van NPC’s natuurlijk wel strikter vastliggen.

De verschillende Guilds maken terug hun opwachting en zullen langere verhaallijnen en leukere quests hebben. Enkel de Mages Guild werd opgedoekt, dus proberen hofmagiërs en geleerden een eigen organisatie op te richten die de interesse voor magie en alchemie verspreidt.

Laatste coole punt is dat er ook vampirische guilds opkomen door een veelvoud aan politieke intriges. Elke vampierenfamilie is verschillend, heeft eigen streefdoelen en andere sterktes. Sommigen leggen de focus op pure kracht als vampier, anderen willen zich dan weer zo gedeisd mogelijk houden om menselijke organisaties gemakkelijker te kunnen infiltreren. En natuurlijk gaat hun aard als vampier hand in hand met coole bloedmagie en een paar vette krachten, afhankelijk van hoe vaak ze zich voeden.

Allicht hebben we daarmee de belangrijkste details gehad, maar wij de volledige wil nagaan, kan hier terecht. En de release voor deze game? Verwacht The Elder Scrolls VI ten vroegste in 2025. Want natuurlijk gaat alle aandacht nu nog naar Starfield, het eerste scifi project van Bethesda.

Een reactie achterlaten