fbpx

Kojima dropt een uur aan Death Stranding gameplay

Tijdens de Tokyo Game Show heeft Hideo Kojima ongeveer een uur aan nieuw beeldmateriaal getoond van Death Stranding. En hoewel de game bijzonder traag aanvoelt qua tempo, ziet er allemaal zeer cool uit. Let wel: Kojima vermeldt er wel bij dat je beelden best niet bekijkt, als je de game zo fris mogelijk wil beginnen. Hieronder vind je een korte beschrijving, die we zo spoilervrij mogelijk hebben gehouden.

Als Sam Bridges moet je connecties tussen verschillende gemeenschappen smeden en daarbij zal je heel veel tijd doorbrengen in de wildernis. Tijdens je avontuur kan je meteen naar je doelwit lopen, maar ook de wereld verkennen. Dat resulteert vaak in ontdekkingen, voorwerpen of boodschappen die zijn achtergelaten door andere spelers. Death Stranding heeft namelijk een systeem dat gelijkaardig is aan de berichten in Dark Souls.


Zo kunnen spelers aanwijzingen aan elkaar geven over interessante checkpoints, of voorwerpen achter te laten voor anderen. Klim je bijvoorbeeld over een ravijn met een uitschuifbare ladder, dan kan je die nadien weer opbergen. Of gewoon laten liggen voor andere spelers. Hetzelfde geldt voor voertuigen, grondstoffen, wapens en veel meer.

Maar Death Stranding is meer dan een walking simulator, want zo nu en dan kom je in aanraking met de BT’s, duistere wezens die je naar het leven staren. Je kan de confrontatie aangaan of voorbij sluipen. Dat en nog veel meer zie je in de bovenstaande video.

Death Stranding ligt vanaf 8 november in de rekken.

Een reactie achterlaten