fbpx

Horrorshooter Witchfire nog steeds in ontwikkeling

Een van de coolste aankondigingen op The Game Awards vorig jaar was ongetwijfeld die van de gotische horrorshooter Witchfire. Wat begon als een teaser met mooie, middeleeuwse omgevingen ontaardde al snel in een jacht op gruwelijke monsters. Sinds de onthulling hebben we niets meer gehoord van de game. En daar wil ontwikkelaar The Astronauts verandering in brengen.

De studio verzekert ons dat de game nog in ontwikkeling is, maar dat de productie traag verloopt. Logisch, want The Astronauts is een studio die bestaat uit slechts 8 personen. De mannen achter de game beseffen natuurlijk dat de fans meer willen zien en daarom starten ze binnenkort met enkele developer diaries.


In een eerste blog vertelt het team over de wereld van Witchfire. Zo weten we nu dat de game geen cutscenes heeft, maar het verhaal verteld wordt door de omgevingen en sfeer. Lore speelt dus een belangrijke rol.

Daarnaast licht het team ons ook in over de staat van de game. Er zijn al tientallen designs voor wapens die volledig geanimeerd worden. De modellen van vijanden zijn ook grotendeels geanimeerd, al is één persoon nog volop bezig met de A.I. van de monsters. Ook de het design van de maps staat er goed voor, maar aan de transformatie naar 3D-omgevingen is nog wat werk. Hoe verder de ontwikkeling dus vordert, hoe meer elementen geïmplemteerd kunnen worden in de uiteindelijke code van de game.

Een release zal nog een tijdje op zich laten wachten. Het team schat zelfs dat een releasedatum in 2019 niet haalbaar is. Toch raden wij aan om eens een kijkje te nemen en de volledige blogpost te lezen, want er staan enkele coole animaties tussen.

Een reactie achterlaten