fbpx

EA beseft dat imago besmeurd is

Star Wars Battlefront II zorgde intern voor een aardverschuiving bij EA. Aan de top werden enkele mensen verschoven naar nieuwe posities. Zo werd voormalige studiobaas Patrick Söderlund chief design officer. In een interview aan The Verge bevestigt Söderlund dat de uitgever steken liet vallen die ze nu proberen recht te zetten.

De slechte benadering van microtransacties in Star Wars Battlefront II opende de ogen van EA. Een uitgebreid onderzoek werd uitgevoerd om na te trekken hoe ze zulke lootcrates kunnen verwerken in toekomstige games zonder de negatieve bijklank.


Daarbovenop belooft Söderlund dat ze aanpassingen maken wanneer iets niet in de smaak valt bij de consument. Zo beseft hij dat EA’s imago intern en extern niet op eenzelfde lijn ligt. Het is zijn taak om dat beeld bij te stellen en ervoor te zorgen dat alle feedback ter harte wordt genomen.

Onlangs werd voegde de DICE opnieuw de microtransacties toe aan Star Wars Battlefront II. Deze keer gaat het alleen om cosmetische items. Alle andere gameplaygerelateerde items zijn vrij te spelen met een regulier progressiesysteem.

Een reactie achterlaten