fbpx

Volledige vrijheid in dogfights van Infinite Warfare

Call of Duty: Inifinite Warfare wordt de eerste game in de reeks met ruimtegevechten. Infinity Ward heeft onlangs nieuwe info gelost over hoe die space battles precies in zijn werk gaan.

In de trailer kregen we al een eerste glimp van de futuristische fighter-jet. De segmenten waarin je in het voertuig zit, spelen echter niet alleen als een on-rail shooter. Je zal tijdens bepaalde delen van de campaign ook de volledige controle krijgen over je ruimtetuig. Design director Jacob Minkoff onthulde de informatie in een interview met de website Forbes:


“In Infinite Warfare nemen je deel aan verschillende soorten luchtgevechten. Zo zijn er open arena’s voor dogfights, waarin je volledige controle hebt over je ruimteschip. In deze secties zal je de strijd aangaan met zware cruisers en snelle fighter-jets. Daarnaast zijn er ook delen waarin je vijandelijke schepen moet neerhalen door het geschut van een ruimtetuig te bemannen.”

Jouw persoonlijke fighter luister naar de naam Jackal en gebruik je ook voor optionele missies, waardoor Infinite Warfare groter zal aanvoelen dan andere delen in de reeks.

Naast de dogfights, vertelde Jacob Minkoff ook over ruimtegevechten voor soldaten, de gadgets die je tijdens veldslagen gebruikt en omgevingen zonder zwaartekracht:

“Als een SCAR, een spec ops-soldaat gespecialiseerd in ruimte-oorlog, kan je gebruik maken van de ingebouwde Grapple en Thrusters in je ruimtepak. Met deze hulpmiddelen kan je snel achter cover duiken. Eens je dan een goede uitkijkplaats gevonden hebt, zet je je Mag Boots vast in het oppervlak waarop je je dan bevindt.”

Rondhossen door de levels zal in Infinite Warfare dus nog sneller en verticaler zijn dan in eerdere futuristische delen in de reeks. Misschien moet Infinity Ward eens overwegen om de game aan te passen aan VR-brillen.

Call of Duty: Infinite Warfare ligt vanaf 4 november in de rekken. Wie zullen we zien rondvliegen in zero gravity?

Een reactie achterlaten