fbpx

Ubisoft wil meer games maken die jaren meegaan

Je hoort het goed: Ubisoft gaat meer inzetten op de levensduur van hun games. In het jaarlijkse bedrijfsrapport schrijft CEO Yves Guillemot dat nieuwe games launchen slechts een deel vertegenwoordigt van hun markt en ze meer willen inzetten op het betrekken van spelers op langere termijn.

Als voorbeeld bij uitstek haalt hij Rainbow Six Siege aan. De tactische shooter verscheen eind 2015 en draait nu nog altijd mee dankzij het regelmatig toevoegen van verse content. Het rapport brengt in beeld dat het aantal spelers die dagelijks Rainbow Six Siege spelen verdubbelde. 


Verder tonen cijfers aan dat traditionele games tijdens hun tweede levensjaar slechts 13 procent actieve spelers nog hebben. Bij de zogeheten ‘live-games’ die voortdurend van updates worden voorzien blijft 52 procent van de kopers de game spelen.

Ubisoft mikt op een verschuiving naar ‘games aanbieden als een service’. Dit houdt regelmatige updates in, events en voortdurend voor nieuwe content zorgen. Het belang van eSports neemt ook toe waardoor de uitgever dit in meer games wil integreren.

Die andere aanpak zien we trouwens al bij Assassin’s Creed Origins. In de voorbije maanden voegde Ubisoft extra content toe en sleutelt het verder aan fouten in de game. Ook voor de komende weken staat er zowel betalende als gratis content gepland, waaronder de uitbreiding The Curse of the Pharaohs en de gratis educatieve Discovery Tour mode.

Een reactie achterlaten