fbpx

The Last of Us 2 krijgt slow motion, permadeath en heliumstemmen

Over The Last of Us 2 kan nog veel gediscussieerd worden, maar met de nieuwe update voor de survivalgame voegt ontwikkelaar Naughty Dog tal van coole extra’s toe. Dat gaat van een Grounded Mode tot Gameplay Modifiers en zelfs nieuwe grafische opties om het spel te spelen. Tijd voor een tweede playthrough?

Eerste nieuwigheid is de Grounded Mode, die fans van de reeks natuurlijk kennen van het eerste deel. De modus plaatst veel minder grondstoffen in de wereld, neemt je Heads-up Display volledig weg en deactiveert Listen Mode. Heel wat moeilijker, al wordt de ervaring er ook belachelijk veel intenser op.


Echte masochisten kunnen dan weer aan de slag met de Permadeath modus. Leg je het loodje? Dan moet je helemaal opnieuw beginnen. Al kan je nog enkele aanpassingen doorvoeren. Vind je het behoorlijk te bestraffend om telkens volledig opnieuw te moeten beginnen? Dan kan je Permadeath zo instellen dat je bijvoorbeeld enkel het hoofdstuk opnieuw moet spelen. Denk daarbij aan Seattle Day 1 enz…

Daarnaast zijn er ook tal van nieuwe modifiers die je los van de Grounded en Permadeath Mode kan instellen. Op gebied van graphics is er bijvoorbeeld een cel-shaded filter. Of toch liever een old-school sfeertje via een sepia-filter? Misschien simpel zwart-wit? De opties zijn talrijk.

Daarnaast zijn er een resem gameplay modifiers die je overlevingstocht iets luchtiger kunnen maken. Wat dacht je van:

  • Mirror World
  • Mirror on Death
  • Slow Motion
  • Bullet Speed mode
  • Infinite Ammo
  • Infinite Crafting
  • Infinite Melee Durability
  • Infinite Listen mode Range
  • One Shot
  • Touch of Death
  • 8-bit Audio
  • 4-bit Audio
  • Helium Audio
  • Xenon Audio

Ten slotte zijn er nog eental opties toegevoegd die het gebruiksgemak en de algemene aanpassingsgraad van de game verhogen. Hieronder de opties:

  • Saves now display playtime up to the second
  • Film Grain Adjustment option
  • Disable Listen Mode option
  • Motion Sensor Function Aiming option
  • Arc Throw HUD Display option
  • Aiming Acceleration Scale option
  • Aiming Ramp Power Scale option
  • Accessibility improvements to Ground Zero encounter, collectible tracking, Enhanced Listen Mode for collectibles, and rope gameplay

Een stevige update dus, die tal van fans ongetwijfeld doet terugkeren naar de game. Eerlijk gezegd willen wij de titel wel eens spelen met Cel-shaded graphics in Grounded Mode, maar dan met Infinite Crafting op actief. Ideaal om een voorraad Molotovs te creëren, zodat we die vervelende honden van het WLF zelfs eens kunnen uitsnuffelen…

Een reactie achterlaten