fbpx

Sony dropt epische gameplay van Ghost of Tsushima

Dat The Last of Us 2 niet de enige Sony-topper is waar we naar moeten uitkijken, heeft ontwikkelaar Sucker Punch bewezen tijdens Sony’s nieuwste State of Play. De studio toonde een kleine twintig minuten bijzonder geslaagde gameplay van zijn samoeraigame Ghost of Tsushima. Dat het maar snel 17 juli is.

De presentatie ging van start met een voorsmaakje van exploratie. Iets wat Ghost of Tsushima op een aparte manier aanpakt. Wanneer je een bestemming aanvinkt via de in-game map, word je niet geleid door een gps, maar wel door windvlagen die in de richting van je bestemming waaien. Ben je even de weg kwijt omdat je van je oorspronkelijke pad afweek? Dan kan je opnieuw een windvlaag oproepen die je op het juiste pad stuurt.


De spirituele band met de natuur manifesteert zich ook in andere vormen tijdens exploratie. Zo zullen dieren je naar points of interest brengen. Vogels leiden je bijvoorbeeld naar mensen in nood, terwijl een vos je naar verlaten altaartjes brengt voor een zegening.

Ghost of tsushima fox

Na de exploratie gaat Sucker Punch over naar de combat. Naar goede gewoonte kan je vijandelijke nederzettingen of kastelen bestormen met getrokken katana. Of vijanden geruisloos de keel oversnijden in het holst van de nacht. Toegegeven, de stealth gameplay had geen nieuwe verrassingen, maar die katanaduels zijn de moeite. Vijanden vliegensvlug neerhalen met één beweging van je zwaard? Bijzonder cool.

Verder kregen we ook te zien hoe je het avontuur van Jin Sakai zo authentiek mogelijk kan maken. Customization opties? Aanwezig! Japanse stemmen? Check! Photo Mode? Yups. Allemaal coole toevoegingen die ervoor zorgen dat je heel wat coole herinneringen kan creëren. Om nog maar te zwijgen van die nostalgische zwart-wit filter die een throwback is naar oude samoeraifilms.

We zeggen het dus nog eens: het kan niet snel genoeg 17 juli zijn.

Een reactie achterlaten