fbpx

‘PS5 is groter om de koeling te optimaliseren’

Dat de PlayStation 5 een stevige console wordt, wisten enkele Photoshoppers al te achterhalen. Dankzij Sony kennen we nu ook de reden achter dat reusachtige design. En dat heeft alles te maken met een optimale koeling voor het toestel.

Matt MacLaurin is de vicepresident van user experience design bij PlayStation. Via zijn LinkedIn-profiel heeft-ie enkele vragen beantwoord over de console. Natuurlijk deelt hij niets over de prijs en andere zaken die nog niet officieel onthuld zijn, maar een toelichting van het design kon er wel af.


“Reden voor het grote design is de temperatuur. De volgende generatie is een reeks kleine supercomputers. De kracht van de console is extreem, dus genereert dat ook heel veel warmte.”

Bovendien is het zo dat componenten altijd kleiner worden, zodat krachtigere chips niet per se meer ruimte innemen. Al moet er natuurlijk voor gezorgd worden dat die sterkere componenten niet oververhitten. De PS5 krijgt dus zo’n breed koetswerk om optimale airflow te garanderen.

Voor wie geen fan is van het witte design van de PS5: de community heeft zelf dankzij Photoshop voor een zwarte versie gezorgd.

Wil je alles weten over de PS5? Check hier alle games en de nieuwste info omtrent Sony’s next-gen console.

Een reactie achterlaten