fbpx

Britse reclamecommissie start onderzoek naar No Man's Sky

Sinds de release van No Man’s Sky regent het klachten over de game: de beloofde features waren immers nergens te bekennen. De geflopte reclamecampagne kan Hello Games nu duur te staan komen, want de Britse reclamecommissie Advertising Standards Authority is een onderzoek gestart om te controleren of de ontwikkelaar geen valse beloftes gemaakt heeft.

Volgens Reddit-gebruiker AzzerUK richt de ASA zich vooral op de Steampagina van No Man’s Sky, waarbij de organisatie nagaat of screenshots en gameplayvideos features tonen die niet in de huidige versie van de game aanwezig zijn. Verschillende elementen vallen daarbij meteen op zoals realistisch gedrag van de inheemse fauna, stromend water, unieke gebouwen en structuren en veel meer.


AzzerUK voegt nog toe dat-ie vindt dat gamers het recht in eigen handen moeten nemen en dergelijke situaties actief moeten rapporteren aan de ASA, zodat consumenten niet meer misleid worden door promomateriaal.

Indien de ASA bezwarend materiaal vindt tegen Hello Games, zou het niet de eerste keer dat de reclamecommissie sancties oplegt aan ontwikkelaars en uitgevers. In 2014 vond de instelling de advertenties van EA’s mobile game Dungeon Keeper misleidend. Tegenwoordig is die game bijna volledig van de Britse bodem verdwenen. Ook Square Enix kreeg al een tik op de vingers toen het PS3-footage gebruikte om de Xbox 360-versie van Final Fantasy XIII te promoten.

Dit verhaal krijgt dus sowieso nog een staartje. Wij houden je op de hoogte.

Een reactie achterlaten