fbpx

Knack II

Op veel lof kon de eerste Knack niet rekenen, wel op boegeroep en een nominatie voor meest gefaalde PlayStation-held sinds quizmaster Buzz. Een beetje overdreven. De basis van de PlayStation exclusive vonden niet enkel wij meer dan degelijk waardoor Sony alsnog besliste bedenker en PS4-architect Mark Cerny een tweede kans te geven.

In deze sequel alweer geen overdreven toeters en bellen: Knack II serveert opnieuw platformactie waarin je als de reuzenheld je vijanden kort en klein mag meppen. De reus heeft enkele nieuwe tricks geleerd zoals een korte spin in de lucht, het bevriezen van vijanden en de mogelijkheid om zich kleiner of groter te maken. Vooral laatstgenoemde zorgt voor meer afwisseling in de omgevingspuzzels, al worden die nooit echt complex of uitdagend. Net zoals zijn voorganger richt deze Knack II zich vooral op toegankelijk plezier voor het hele gezin. En daar is niets verkeerd mee.


Het tempo zit goed en de combat is bevredigend: Knack heeft een set nieuwe kicks, body slams en lassoaanvallen meegekregen waardoor het knokken meer dan vermakelijk is. Maar ondanks die leuke momenten, slaagt Cerny en zijn collega’s van Sony’s Japan Studio er niet in zijn voorganger te overstijgen. Het verhaal is alweer flinterdun, de graphics niet up-to-date en de eentonigheid steekt de kop op. De best goed gevonden coöpmode probeert nog wat meubels uit de brand slepen met unieke tandemaanvallen en gewaagdere platformelementen, maar kan uiteindelijk de boel niet meer redden. Knack blijft een twijfelachtige mascotte die ook tijdens deze herkansing slechts sporadisch weet te overtuigen.

[thb_gap height=”30″]
6.8
  • kindvriendelijk
  • slechts 40 euro
  • verhaal is bagger
  • geen charisma

BESLUIT

Een reactie achterlaten