fbpx

Kleinere borsten in Final Fantasy VII Remake creëren ophef

tifa

Tijdens de E3-persconferentie toonde Square Enix eindelijk Tifa Lockhart in de nieuwste trailer van Final Fantasy VII Remake. Haar nieuwe design lokte heel wat reactie uit. Vooral haar borsten waren een bron van controverse. In de originele game had de dame een behoorlijk stevige boezem. In de Remake werden haar rondingen realistischer gemaakt. Iets waar veel gamers nu hun gal over spuwen.

De kwestie bereikte het oor van Tetsuya Nomura, de regisseur van de game. In een recent interview met het Japanse magazine Famitsu gaf de man een verklaring voor het meer bescheiden volume van Tifa’s borsten. Helaas is de vertaling van verschillende websites niet helemaal éénduidig, dus geven we hieronder beide interpretaties mee.


De ethische adviseurs van Square Enix hebben het team aangeraden om het volume van Tifa’s borsten minder ‘onnatuurlijk’ te maken. Ze wilden een atletische look, inclusief stevige buikspieren, zonder haar klassieke outfit op te offeren. Omdat Tifa heel wat acrobatische toeren uithaalt, zou een grote boezem haar bewegingen beperken.

Andere bronnen beweren dat Tifa’s boezem nog steeds hetzelfde volume heeft, maar dat de dame nu een sportbeha draagt voor betere ondersteuning. Met haar iconisch witte topje daarbovenop.

Het resultaat blijft echter hetzelfde: Tifa’s borsten lijken kleiner en dat zint veel gamers niet. Sommigen noemen het censuur, anderen vinden dat Square Enix trouw moet blijven aan het bronmateriaal. Nog anderen denken dat realisme een non-argument is in een game als Final Fantasy, omdat ook Cloud met een reusachtig zwaard uithaalt, terwijl hij dat met zo’n dunne armpjes niet van de grond zou krijgen in het echt.

In het interview met Famitsu had Nomura het trouwens niet alleen over Tifa’s rondingen. Hij besprak verschillende kleine details over de game, waaronder The Watchmen of Fate (ofwel de zwarte mist rond Aerith en Cloud in de trailer). Dat zijn mysterieuze wezens, die overal opduiken waar de party naartoe gaat.

De game introduceert daarnaast nog een resem nieuwe elementen. Hoewel het hoofdverhaal volledig behouden is, zijn er een hoop nieuwe scènes en events. Daar hangen ook nieuwe dialoogopties mee samen. Het verhaal beïnvloeden is niet mogelijk, maar de replieken op elke dialoogkeuze zijn anders.

De gebeurtenissen van de Honey Bee Inn, het bordeel dat je moet infiltreren om Tifa te redden, zijn nog steeds aanwezig in de game, inclusief de cross-dressing situatie. Wel geeft Nomura toe dat het een moderne twist gekregen heeft. ‘Als we de locatie exact hetzelfde hadden gemaakt als in de originele game, zou het voor veel spelers ongemakkelijk geweest zijn’, klinkt het.

Last, but not at least worden er ook nieuwe vijanden toegevoegd om nieuwe locaties beter te representeren. Dat Final Fantasy VII Remake meer is dan een simpele remake, staat dus buiten kijf. Dat het maar rap 3 maart 2020 is.

REACTIES (1)

  1. Damadtree

    “Anderen beweren dat Tifa’s boezem nog steeds hetzelfde volume heeft, maar dat de dame nu een sport-beha draagt voor betere ondersteuning.”

    Lol, wat een random bewering, hebben ze het ten lijve ondervonden ofzo? In any case, in dit geval valt het redesign nog heel goed mee. Als ik kijk naar redesigns als Dante van DMC of Leon in de RE2 remake of Kratos in de laatste GoW, vind ik dat ze met veel minder respect voor het bronmateriaal ontworpen zijn, en buiten hun iconische outfits nog nauwelijks herkenbaar zijn.

Een reactie achterlaten