fbpx

Ontwikkelaar Kingdom Come wilde meer ontwikkelingstijd

De eerlijkheid druipt eraf bij de Poolse jongens van Warhorse Studios. Op het officiële forum van Kingdom Come: Deliverance geeft executive producer Martin Kilma zonder blozen toe dat de studio meer ontwikkelingstijd wou. Verder benadrukt hij zijn game niet als triple-A of als indiegame beschouwt. 

Kingdom Come: Deliverance beschouwt Kilma als een product dat zich situeert tussen triple-A titels en indiegames. Ondanks het gebruikelijke prijskaartje van zestig euro, gaat de game niet de concurrentie aan met grootheden als Assassin’s Creed of Shadow of War. Zij hebben simpelweg niet de financiële middelen om zo’n markt aan te snijden. 


Volgens hem trekt de industrie van ‘echte triple-A-games’ meer doorsnee gamers aan die niet willen nadenken over hoe ze het moeten spelen. Specifiek verwijst hij naar de vele aanwijzingen die je krijgt over ‘wat je moet doen’ en ‘hoe je moet vechten’. De uitdaging is simpelweg zoek door de vele hints die gegeven worden. Kilma beschouwt dit niet als slecht of verkeerd, maar wil hiermee staven dat Kingdom Come Deliverance niet binnen hetzelfde marktsegment valt.

Verder erkent hij de vele problemen waarmee het spel te kampen heeft. Volgens hem hebben ze veel tijd en energie verspild op zaken die ze daarna toch laten vallen hebben. Ze moesten heel wat uitwerken het afgelopen jaar waardoor ze niet alles konden afwerken op de manier dat ze voor ogen hadden. Toch zet hij zijn team in de spotlight. De voorbije zes jaar is het merendeel van het team onveranderd gebleven. Slechts dertig ontwikkelaars haakten af en de rest heeft gezwoegd en gezweet tot de release van de game.

Kingdom Come Deliverance doet het overigens uitstekend als we naar de verkoopcijfers kijken. Het spel ging in amper twee weken al meer dan een miljoen keer over de toonbank. De helft daarvan werd al in de eerste drie dagen verkocht. 

Een reactie achterlaten