fbpx

Inifinity Ward excuseert zich voor gigantische Call of Duty update

Wie Call of Duty: Modern Warfare heeft proberen opstarten sinds de launch van seizoen 2, heeft ongetwijfeld gemerkt dat je de game eerst moet updaten. En die update is gigantisch. Zo bedraagt de patch 51 GB op PS4, 68 GB op Xbox One en zelfs 94 GB op pc. En dat is niet naar de zin van de spelers, die ermee aan de slag willen.

Op de subreddit van de game is er heel wat frustratie, alsook op Twitter kreeg Infinity Ward al talloze berichten van teleurgesteld gamers. Production director Paul Haile trok naar Twitter om zich te excuseren voor de reusachtige patch file, maar ook om de update toe te lichten. Zo zegt-ie dat toekomstige updates veel kleiner zijn, omdat de Season 2 update het grondwerk legt voor volgende patch files:


Enerzijds is het zo dat de grootte van de update belachelijk groot is. Er zijn namelijk volledige AAA-games die minder groot zijn. Anderzijds is het best grappig dat een ontwikkelaar zich moet verontschuldigen voor een gratis update. Wat denken jullie? Moeten ontwikkelaars meer investeren in betere data management?

REACTIES (2)

  1. Damadtree

    Ontwikkelaars moeten zich zeker bezig houden met betere data management. Zo heb ik Fallout 76 er direct afgesmeten omdat ik geen zin had om 50 gig te downloaden om simpelweg de game eens te proberen. Deze MW heb ik onlangs pas geinstalleerd en kwam neer op een patch van 150 gig (!!!). Het downloaden gaat dan nog snel bij mij, maar waar ik mij enorm aan erger is de lag die ik dan weken moet ervaren in online games. Ook een groot voorstaander van fysiek over digitaal.

  2. Damadtree

    Bij deze heb ik MW ook deleted, ik vond het de 50 gig niet waard om de nieuwe wapens te proberen. Heb toch de platinum kunnen halen en vond de spec ops missies wel leuk, aan de multiplayer had ik mij nog niet eens gewaagd… Wil ook niet nog meer lag in BF5 🙂

Een reactie achterlaten