fbpx

In Ghost of Tsushima moet je zelf je weg zoeken

In tal van openwereldgames hoef je maar een kijkje te nemen op de map om te zien wat er allemaal te beleven en ontdekken valt. Niet zo in de PS4 exclusive Ghost of Tsushima, want ontwikkelaar Sucker Punch laat weten dat exploratie volledig in handen is van de speler.

Uiteraard geeft de map je wel een algemeen overzicht van de omgeving, al zal je nergens icoontjes vinden die herkenningspunten, grotten, interessante plaatsen en meer aanduiden. Jason Connell, art director van Sucker Punch, legt uit:


“We willen echt dat spelers een keuze hebben tijdens exploratie. Zie je bijvoorbeeld een cool bamboewoud in de verte, dan kan je er simpelweg naartoe gaan en ontdekken wat er te beleven valt. Er zijn geen icoontjes die je er naartoe leiden om een kijkje te nemen. Hopelijk presenteren we in elke regio iets moois en exotisch, dat je in andere omgevingen niet vindt. Iets wat je al dan niet spontaan wil ontdekken. Daarin ligt de keuze van de speler bij exploratie.”

Het doet denken aan het systeem van The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Of Red Dead Redemption 2, waar icoontjes slechts aan de map worden toegevoegd, nadat ze ontdekt zijn. Je moet dus echt op de omgeving letten om nieuwe ontdekkingen te doen. En dat kunnen wij alleen maar toejuichen.

Ghost of Tsushima verschijnt deze zomer exclusief op PS4. Check hier de nieuwste trailer.

Een reactie achterlaten