fbpx

‘EA gaf Ninja $1 miljoen dollar om Apex Legends te promoten’

Ninja

Apex Legend verscheen vorige maand compleet uit het niets en deed de gaming wereld daveren. De battle royale shooter stootte bijna Fortnite van de troon en werd een instant hit. Al blijkt dat achteraf deel uit te maken van een nauwkeurig gecoördineerde marketingstrategie van EA. De uitgever was zelfs bereid om streamer Tyler ‘Ninja’ Blevins $1 miljoen dollar te betalen om de game dagenlang in de kijker te zetten.

Het nieuws komt van een anonieme bron van persbureau Reuters. Ninja kreeg het afgesproken bedrag om Apex Legends te streamen en te vermelden in zijn tweets. Dat is ook duidelijk te zien aan zijn berichten op Twitter. Influencers zijn namelijk verplicht om bekend te maken dat het om een advertentie gaat. Het eerste bericht van tijdens de sponsoring ging live op 6 februari.


Nu is het uiteraard het volste recht van EA om de man met de roze of groene haren zoveel te betalen, maar $1 miljoen dollar is echt belachelijk veel geld. Kostprijs voor een gewone advertentie op tv, of in een magazine, komt daar bijlange niet bij in de buurt. Allicht heeft de bekendheid van de streamer een belangrijke rol gespeeld. Tijd om influencer te worden?

Dat het geloond heeft, mag wel duidelijk zijn. Apex Legends bereikte in slechts 4 weken tijd al 50 miljoen spelers. Terwijl Fortnite er 4 maanden over deed. Heb jij ‘m al gespeeld?

Een reactie achterlaten