fbpx

Dishonored 2 krijgt even creatieve moordpartijen

In Dishonored kreeg je enorme vrijheid om situaties op jouw manier aan te pakken. Dat geldt ook voor confrontaties, waardoor je vijanden met behulp van je vaardigheden op de meest creatieve wijze kon afmaken. Dishonored 2 zet de trend verder en ontwikkelaar Arkane Studios is nu al verbaasd over hoe creatief de speltesters omgaan met de nieuwe abilities.

Onder andere game director Harvey Smith is verrast met de resultaten. Dit vertelde hij in een interview met OXM:


“We vinden het belangrijk dat de krachten in de game flexibel zijn. De manier waarop onze gametesters de verschillende vaardigheden combineerden is te gek voor woorden. Maar dat is nu net het leuke aan Dishonored: je blijft nieuwe en creatieve manieren ontdekken om situaties te tackelen.”

Emily Kaldwin, een van de speelbare personages van de game, heeft bijvoorbeeld een skill waarmee ze vijanden aan elkaar kan linken om de arme stakkers op die manier te vermoorden met één schot van haar pistool. Daarnaast heeft ze ook de mogelijkheid om een dubbelganger van zichzelf te creëren. Een speltester combineerde de krachten, zodat hij de dubbelganger aan de vijanden kon linken en zo dus meerdere vliegen in één klap had.

Lead designer Dinga Bakaba haalde nog een tweede voorbeeld aan:

“Een tijdje geleden kwam er iemand naar mij en vroeg of tripmines ook getriggered moeten worden door een dubbelganger. Normaal beantwoord ik zulke vragen enkel met ‘waarom vraag je dat?’ en hij zei het volgende:’Wel, ik riep op een bepaald moment mijn dubbelganger op en plaatste een mijn in de buurt om een hinderlaag te creëren. Maar ik stond te dichtbij en de mijn kwam op de dubbelganger terecht. Wanneer de vijand dan aankomt en haar wil aanvallen, vliegt alles de lucht in.’ Dus als we nu iets vinden dat er cool uitziet, proberen we het gewoon in de game te steken.”

Ons lijkt het in ieder geval supercool om volledig uit de bol te gaan met je krachten. Dishonored 2 ligt vanaf 11 november in de rekken.

Een reactie achterlaten