fbpx

Modern Warfare toont indrukwekkende multiplayer

Tijdens een uitgebreide livestream heeft ontwikkelaar Infinity Ward de vernieuwde multiplayer van Call of Duty: Modern Warfare gedemonstreerd. De reboot draait op een nieuwe engine en dat zie je eraan. De trailer ziet er vet uit en de multiplayer indrukwekkend.

De trailer hierboven geeft je een duidelijk idee van wat je mag verwachten. Zo krijgen we allereerst de nieuwe intro voor elke match te zien. Gedaan met wachten op een aftellende timer om los te gaan, want nu word je via heli of op een andere manier op het slagveld gedropt.


De multiplayer is een stuk realistischer en daardoor ook wat trager. Niet meer door de lucht springen als een duracell-konijn. Wel voorzichtig om het hoekje loeren, deuren breachen met granaten en optimaal gebruik maken van de verticaliteit in de maps. Uiteraard niet met jump jets, wel met trappen, ladders en dergelijke. Maar wat als die aan flarden geschoten zijn? Dan zal je moeten improviseren door te klauteren.

Ook nieuw: Infinity Ward introduceert omgevingen waar je geen hand voor ogen ziet. En daar komt de nachtkijker perfect van pas. Duistere levels introduceren een nieuwe manier van spelen: je oren, die vijandelijk voetstappen opvangen, geven je veel meer info dan je ogen. Ook visuele aanwijzingen zijn nog steeds belangrijk. Zo kan een laservizier de locatie van de vijand weggeven. En dan barst het vuurgevecht los.

Die duisternis brengt ook gevaren met zich mee. Werp je een flashbang, dan moet je je nachtkijker noodgedwongen afzetten. Maar zonder nachtkijker zie je nog steeds geen reet in het donker. Enige wat je dus kan doen, is in het wilde weg knallen om je vijand te raken. Op de positie waar jij denkt dat-ie zat. En nu hopen dat hij niet flankeert. Klinkt geweldig, toch?

Hadden we trouwens als vermeld dat Infinity Ward ook grotere maps introduceert? Zo zijn er potjes van 10vs10, 20vs20, maar ook 32vs32. Een beetje zoals de Conquest-modus van Battlefield, inclusief voertuigen. Tel daarbij nog de verbeterde recoil van wapens en de waanzinnige aanpassingsmogelijkheden van elk schiettuig en je hebt een shooter die behoorlijk dicht in de buurt komt van een echte moderne veldslag.

Laatste vernieuwing is trouwens het schrappen van de mini-map. Yup, in Modern Warfare kan je niet meer spieken om te weten waar je vijanden het laatst gesignaleerd zijn. Wij vinden het geen slechte zet, want dat maakt confrontaties altijd dat beetje onvoorspelbaarder. Krijg je dan iets in de plaats van de mini-map? Yup, een kompas . Toegegeven, die geeft ook nog voldoende informatie, maar het zal toch even wennen zijn.

Call of Duty: Modern Warfare verschijnt op 25 oktober.

Een reactie achterlaten