fbpx

Assassin’s Creed III kon er heel anders uitgezien hebben

Assassin's Creed III

Met de season pass van Assassin’s Creed Odyssey kondigde Ubisoft ook een remaster van Assassin’s Creed III aan. Een leuke verrassing en meteen de vijfde telg in de reeks die een HD-behandeling krijgt. Alex Hutchinson, de regisseur van het origineel heeft bekendgemaakt wat hij zou veranderen aan de game, mocht hij meewerken aan de Remaster.

Hoewel Hutchinson niet meer voor Ubisoft werkt, trok-ie naar Twitter om een paar bedenkingen te geven bij de Remaster van Asssassin’s Creed III. Meteen blijkt dat de man geen fan is van de langdradige intro met Connor’s vader. Indertijd werd het bestaan van Haytham stil gehouden, om spelers te verrassen wanneer ze eindelijk aan de slag konden met de game op de releasedag.


Volgens Hutchinson was de plotse onthulling van een tweede speelbare personage geniaal, maar achteraf gezien was de intro te lang. De regisseur zou het Haytham-hoofdstuk dan ook opdelen in verschillende kleinere stukken, zodat Connor sneller geïntroduceerd wordt.

Daarnaast stelde hij ook nog tal van andere aanpassingen voor. Zo was de schade van vuurwapens in de laatste missie veel te hoog volgens hem. Daarnaast mochten naval battles veel talrijker aanwezig zijn, omdat je ze als side missions uit het oog verloor. Ook Homestead side mission mochten meer in kijker staan, want die gaven Connor veel meer persoonlijkheid dan de main storyline.

Een reactie achterlaten