fbpx

Alles wat je moet weten over The Division 2

Wie het nieuwe nummer van Invader Magazine gecheckt heeft, weet dat we hard geloven in The Division 2. Vorige maand werden we uitgenodigd in Zweden bij ontwikkelaar Ubisoft Massive om de Verenigde Staten van de ondergang te redden. Tjah, iemand moet het doen!

1. Nieuwe setting, zelfde fundamenten

The Division 2 bouwt verder op de formule van zijn voorganger en da’s een goede zaak. Ubisoft serveert een open wereld waarin je overwinningskansen eerder bepaald worden door je uitrusting, upgrades en teamwork, dan door je schietreflexen. Het is een actiegame met RPG-elementen die smeekt om in co-op gespeeld te worden. Met zijn twee, drie of vier. De game speelt zich een half jaar na zijn voorganger af en heeft New York ingeruild voor een veel gevarieerder Washington DC, dat de ontwikkelaar in een 1-op-1 schaal heeft nagebouwd. Aan jou om de VS te heropbouwen en Washington van de barbaarse milities te ontdoen.


2. Mooier & tactischer dan tevoren

The Divison 2 ziet er nog beter uit dan zijn voorganger. Met geloofwaardige animaties, veel afwisseling in de omgeving en gameplaytechnisch praktische visuele effecten. Zoals we al zeiden worden gewelddadige confrontaties hier niet gewonnen door spelers met het grootste kaliber of de snelste reflexen, maar door dekking te zoeken, de juiste gadgets in de strijd te gooien en tactische samenspelen die complementaire skills en items hebben. Vastpinnen, flanken en verhinderen dat een verrassend slimme vijand dat met jou doet, maakt het verschil tussen winst of verlies. The Division 2 voelt alweer een stuk tactischer dan zijn voorganger, ook omdat het gewoonweg niet anders kan: de vijand is een heel stuk slimmer, beweeglijker en agressiever gemaakt.

3. Niet 1 maar 3 dark zones

Inderdaad, die afgebakende zone waarin de interessantste loot te scoren valt is terug. Dit keer in drievoud waarbij elke Dark Zone in heel verschillend ogende en spelende stukken van Washinton DC ligt. In de Dark Zone loop je andere spelers-teams tegen het lijf. Om elk jullie eigen ding te doen… of om hun felbevochten loot in te pikken. Want in de Dark Zone vind je de vetste items. En hoewel die Dark Zones in de eerste game aanvankelijk maar een matig succes waren, bleven de makers de ervaring verfijnen. Het resultaat nu? Een staaltje pure paranoia waarin in geen tijd een gewelddadige chaos kan uitbreken.

4. Meer inzetten op PvP

Met The Division 2 zetten de jongens van Massive meer in op PvP. Ze introduceert bijvoorbeeld de nieuwe PvP-modus Conflict. Op dit moment bestaat die uit twee spelvarianten: Skirmish (lees: Team Deathmatch) en Domination. Wil je even uit de verhaalcampagne stappen of jouw teamtactieken op tegenstanders van vlees en bloed trainen, lijkt Conflict de ideale modus. Het speelt bijzonder soepel en de vele speciale wapens, items en gadgets geven deze PvP zijn typische Division-accent. Maar of Conflict het onderdeel is waar je deze game voor koopt? Nee. Daarvoor is de hoofdgame en The Dark Zones te vermakelijk.

5. Shitload aan verbeteringen

Tijdens ons bezoekje aan Ubisoft Massive beloofden de makers ook  een hele rits zaken beter aan te pakken dan bij de vorige game. De netwerk- en server-architectuur bijvoorbeeld zijn nu beter afgesteld op coöp- en dark zone-beleving. Ze hebben ook een beter anti-cheat-systeem geïntroduceerd én een beter ban-systeem. En er is heel veel tijd en moeite gestopt om de Dark Zone-ervaring beter te maken: Het rogue gaan bijvoorbeeld is verfijnd met meer nuances tussen een opportunistische roof en seriemoord. Plus de makers zorgen voor wekelijkse Occupied Dark Zone-events waar levelmaxed spelers een extra intense extreme high risk/high reward kick krijgen.

The Division 2 verschijnt op 15 maart voor PS4, Xbox One en PC.  Wil je meer weten over de game? Check dan het nieuwe nummer van Invader Magazine gratis op je smartphone!

Een reactie achterlaten