fbpx

Absolver

Absolver werd het afgelopen jaar vaak vergeleken met Dark Souls. Enkel omdat het even afstraffend moeilijk is. Maar verder vinden wij de vergelijking allesbehalve treffend. Absolver is een volledig ander beestje: een game over Oosterse vechtkunst waarbij je eigen dynamische vechtstijl kan ontwikkelen en het knokken verheffen tot sierlijke choreografie. Best uniek, maar niet perfect.

Aan talent geen gebrek: het team achter Absolver bestaat uit enkele voormalige Ubisoft-ontwikkelaars die de principes van de Oosterse vechtkunst naar een game wilden vertalen. Zo hanteert Absolver het principe dat je altijd iets kan ‘bijleren’ van je tegenstander. Heb je een duel gewonnen? Dan wordt je beloond met ervaringspunten die je kan toewijzen aan diverse eigenschappen, waaronder sterkte en uithoudingsvermogen, en nieuwe moves. Op die manier kan je je eigen vechtstijl creëren en dodelijke combo’s uitdokteren. Het aan elkaar rijgen van diverse moves vraagt een doordachte aanpak. Je beschikt over slechts twee verschillende aanvallen, die telkens veranderen naargelang je stance. Wil je jouw tegenstander bestoken met een regen aan vuisten en kicks? Dan moet je vechter steeds de correcte houding hebben om de volgende slag uit te delen. Doordacht, complex en allesbehalve voer voor buttonbashers.

Hoe rijk en diepgaand het vechtsysteem ook is, op verhalend vlak is Absolver een mager beestje: nauwelijks dialogen, een handvol uitgetikte zinnen en enkele tussenfilmpjes. De omgevingen zijn gelukkig visueel verbluffend de online multiplayer werkt echt. Best uniek voor een fighting game. Toch gaat de verveling toeslaan door de beperkte omvang van het universum en het gebrek aan afwisseling. Vermakelijk voor even, maar geen blijver

[thb_gap height=”30″]
7.0
  • Punchy vechtsysteem
  • Online multiplayer
  • gebrek aan verhaal
  • te eentonig

BESLUIT

PS4/PC

Een reactie achterlaten